packing!!!!!!

Håller på att packa. Detta är lite heligt för mig, som en cermoni.
  • Först förbereder jag mig i flera dagar på att jag ska packa.
  • Under tiden ser jag till att stöka ner mitt rum så mycket som möjligt så det ska bli omöjligt att just; packa.
  • Sedan bestämmer jag mig för en dag jag ska packa, och vilken tid jag ska börja.
  • När dagen är kommen letar jag upp en trevlig skrivbok, massa färgglada pennor och en skön stol (tex min kanotstol) och skriver en packningslista där olika kategorier får olika färg. Kläder kanske får lila i rubriken, och skor kulspetsblått.
  • Nu kanske ni tror att jag börjar packa. Då tror ni fel. Det är nu jag hämtar en väska att packa i!
  • Men nu då? Ska jag börja nu? Nej! Nu bäddar jag sängen så jag kan lägga allting däri
  • Sedan hämtar jag påsar att packa ner allt som jag ska packa i väskan (om man skulle ramla ner i vatten eller så)
  • Efter det måste jag ta en vattenpaus.
  • Nu gör jag vad jag kallar för ett packningsutkast! Det betyder att jag tittar på alla saker jag ska packa ner. Exempelvis; jag går ner i köket och tittar på en diskhandduk. Eller; Jag går in i garderoben och tittar på en tjocktröja. Eller vad som hände mig förut; jag tänkte titta på en tjocktröja men hittade den inte med blicken! Så den måste jag leta upp. Genom detta utkast hur som helst, får jag koll på vad jag måste göra.
  • Sedan städar jag mitt rum och lämner de kläder jag ska ha med mig utanför gardeborden.
  • Nu dricker jag kaffe! Och tar två tuggummin för jag har hört att det höjer hjärnkapaciteten med 10% . Det tackar man inte nej till!
  • Efter det sätter jag en go spellista på sporre.
  • Det kan hända att jag tar en facebookpaus här. Ev. googlar jag på "packlista sommarläger" eller "nördig scout" för att se om jag glömt någonting på min egen. (nu exempelvis märkte jag att jag glömt skriva ner "kniv" och "liggunderlag")
  • Sen måste jag fixa håret.
  • Nu börjar jag komma igång! Jag har till och med testat 4 par shorts och bestämt mig för att ta med hälften av dem. Okej. Två plagg redo att åka ner i väskan!

Det är ungefär så långt jag kommit idag..jag har hållt på i ca. 4 timmar vid det här laget. Så jag har med andra ord inte så mycket kvar! Jag ska bara..packa! Alltså hämta allt jag ska ha med mig, prova allting så att det passar, komma på om jag glömt någonting, sätta ner det i plastpåsar, mosa ner i ryggsäcken, fästa på sovsäcken, hitta ett finurligt sätt att fästa min älskade stol på axelbanden eller höftbältet kanske <3 (sen självklart ta loss stolen igen eftersom jag behöver den när jag dricker mitt kvällste sen) (och om jag ev. ser på en film) (jag sitter jämt i den<3)

Men som sagt, innan jag ser på film, måste jag bara bli klar.. Jaja, hufvudsaken är att man känner harmoni vafan!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag känner igen mig, nästan allt förutom att packa ner sakerna i påsar eller att ta en kaffepaus går likadant till här! :) Listorna är ett måste, alla saker får en egen färg och varje gång jag strukit en sak från listan så måste jag göra en ny igen, en där allting får en ny färg, när ännu en sak är struken påbörjar jag en ny lista igen. Vilket resulterar i en dags arbete bara det.



Haha, nu känns det bra! Jag är alltså inte ensam!

2010-08-08 @ 17:57:07
URL: http://www.implodanter.blogspot.com
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte


Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0