några rädslor:

RÄDSKLOR (<-- nytt ord för att visa hur de slår klorna i en och inte nånsin lossar greppet)
 
  • att jag någongång tappar förmågan att skilja mellan bra och dålig svenska. detta skulle MYCKET ENKELT kunna ske, och sker säkert redan nu, med tanke på hur jag uttrycker mig på twitter/sms/osv lär väl detta bruk sprida sig till min mer formella text? ett tydligt exempel på det är hur jag häromdagen skrev "asså" i ett blogginlägg och inte såg det förrän flera minuter senare. så länge jag fortfarande vet att jag gör fel är det nog okej, men när jag inte ens tänker över ordet och väljer noga? herregud min självbild BYE BYE
  • att sluta känna/tänka. tänk om man en dag vaknade och var EN AV DEM. en av dem som aldrig blir särskilt arg, särskilt glad, eller särskilt någonting. vi måste väl alla känna några sådana människor. som går omkring och ser ut såhär: :|. de verkar inte vara deprimerade heller. bara lagom glada, lagom ledsna, lagomlagomlagom. som mest av allt rycker på axlarna och säger eh vet inte. vad tycker du om våldtäkt? det är väl hemskt. vad tycker du om politik? tråkigt. vad tycker du? nä inget särskilt. inte i någon annan grupp av människor blir jag lika provocerad, lika ILLA TVUNGEN att skrika, dansa, skratta hysteriskt, säga icke-politiskt korrekta saker, sedan börjar jag gärna svettas oerhört hysteriskt, för de gör mig så nervös och så tillknäppt så det finns inte. min största rädsla är deras likgiltighet. att drabbas av den själv.
  • att inte hinna med saker i mitt liv. jag vill hinna med ganska mycket. jag vill vara med i en musikvideo, vara känd, ha magrutor, skriva bra saker, läsa bra saker, känna många människor och dricka take away-coffee i många olika storstäder. inser nu hur mycket jag svalt samhällssatsen för jag tänkte skriva att jag dessutom vill hinna vara rik, vara ihop med en så kallad HUNK osv. Men jag vill hinna en massa andra saker också, jag lovar! jag vill hinna leva det gyllene studentlivet, ja och en massa andra saker som dessutom är intellektuella, belevade, svårsinniga. vill hinna jobba som snickare någongång. visserligen började jag gråta i förrgår när jag inte kunde slå in en spik hur mycket jag än bankade, men jag antar att what doesnt kill me makes me strongerrrrrrr
  • att dö riktigt obildad, enfaldig och fördomsfull
  • att köra på en katt
snart fyller jag kanske på listan.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Och där satte du ordet på även mina största räds(k)lor.

2013-01-02 @ 18:48:38
URL: http://barfotajuni.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0