åtta kilometers rullskridskor

idag har det hänt alldeles för mycket
 
min syster ebba och jag hade som plan att träna med suffercity sweethearts som är lidköpings roller derby-lag. vi var tvungna att hitta utomhushjul till mina rullskridskor. inne på skateaffären i mariestad sa en mycket slö kille i kassan att de inte hade hjul till rullskridskor för att detta "är en SKATEaffär" vi sa: "detta är roller SKATES"
 
efter hundra år fick vi tag på hjul ändå, dessutom verktyg. vi åkte tåg till lidköping. tränade med suffercity. det var roligt. det var ungefär första gången jag åkte och jag var asbra. så klart. måste ha ärvt det från mor min, som åkte rullskridskor på åttiotalet som en galning i för stora glittriga röda t-shirtar och baggyjeans.
 
efteråt skulle vi ta en buss till skövde. det gjorde vi. i fyrtio minuter väntade vi över en öl på bussen till mariestad. vi missade bussen för att bartendern frågade om inte vi kunde rita en teckning på en servett som han skulle skicka i ett brev till en vän han hade mött på en festival. när vi insåg att bussen var missad tänkte vi först gå tillbaka till bartendern och kräva sovplats av honom. istället tog vi bussen till töreboda och gick av i tidan. DÄREFTER
 
5
 
KILOMETERS
 
MÖRK
 
MÖRK
 
LANDSVÄG
 
HEM.
 
på rullskridskor. och det, mina vänner, var den riktiga träningen!!!!!!!!!! ebba och jag kände oss nästan lyckliga över vår misär på vägen hem. i mitten av landsvägen var asfalten slät och ebba puttade på mig i uppförsbackarna. vet ni hur jobbigt det är att åka rullskridskor? nej just det. min rygg mina ben min röv åååååhhhhhh herregud
 
när vi kom hem firade vi med öl och cigg och därefter har var och en gått till sitt. jag bloggar. ebba har släckt sin lampa ser jag nu. jag har gjort en gif där mitt ögonbryn fladdrar:
 
imorgon ska jag åka till göteborg. ingen vet när eller varför. på söndag ska jag kanske träffa gamla klassisar. gamla baldejter närmare bestämt! med charlotte. vi ska ha så roligt??? kram kram kräm fan jag vill vara i mariestad hade bäddat så fint i mitt rum där :((((((((((
 

Kommentarer

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0