hej alla ni som ska köpa bal- och studentklänningar



Låt mig för allas skull, säga det alla tänker med ingen vågar säga, FY FAN VA FULA BALKLÄNNINGAR FOLK HAR!! När jag ser bilder från studenternas bal, tjejer med dyra håruppsättningar, dyra sminkningar och dyra klänningar med matchande HANDSKAR SJALAR VÄSKOR SKOR SMYCKEN i de mest gräsliga färger och former man kan tänka sig, kräks jag! Där står de, och ser ut att ha deformerade kroppar i stora sjok av glansig, pastellfärgad siden och tror de är jävligt eleganta och det enda jag känner är en stor stor stor SORG. Man vet, hur mycket pengar och tid och omsorg och eftertanke och hur många diskussioner de där tjejerna har haft med sina väninnor (och kavaljerer, lite, för att säga dem vilken färg de ska ha på den där tygbiten i bröstfickan) om varenda lilla detalj i deras uppenbarelse, inför den där stora dagen de ska minnas som höjdpunkten av deras gymnasietid. Eller, som jag väljer att kalla det, höjdpunkten av deras dåliga smak, deras dåliga dåliga smak som äntligen visar sig i sin fulla glans! Och vilken glans sen! Åh!!!!!

Men jag vill ge er alla ett tips. Ska ni ändå betala tusentals kronor för en klänning som ändå bara kommer se fruktansvärd ut, lägg istället de där pengarna på en riktig klänning. Köp en klänning ur Ida Sjöstedts vårkollektion! Jag vill egentligen inte berätta att den existerar, eftersom jag vill ha alla plagegn för mig själv, men av den orsaken att jag inte har råd att lägga pengar på några designerplagg är jag generös och ödmjuk nog att delge mig till världen om hur strålande fantastiska underbart vackra de här kreationerna är. Och frågan är, om jag ändå inte kommer spara ett eller två studiebidrag bara för att få lägga tassarna på ett av dessa konstverk...så kan jag använda den till studenten, nästa år. Och precis varenda övriga passande tillfälle också.

Jag dör så fint.

(och isåfall, står valet mellan dessa fyra:


Kommentarer
Postat av: Camilla

jag kände mig tvungen att uttrycka min kärlek för det här blogginlägget.

fenomenalt, pricksäkert och, vad gäller det första stycket, tyvärr även så sant att jag mår illa.

2011-03-05 @ 19:15:25
URL: http://cargohold.blogg.se/
Postat av: Ronja

Balklänningar är det fulaste jag vet.

2011-03-05 @ 19:42:48
URL: http://thedoors.blogg.se/
Postat av: issa

Du har så sant, tänk hur mycket pengar som seglar sig fram där på röda mattan. Min klänning kostar strax under 700kr, den är just nu en grön tygbit i en påse som min mamma ska skapa till en balklänning. Den är i och för sig glansig, men jättefin, jag lovar:)

2011-03-05 @ 22:27:20
URL: http://kattissa.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0