hatt

Tjabba alla kompisarna. Nu ska jag visa min favoritpresent jag har fått den senaste tiden! Först av allt är den en hatt som mamma och pappa hittade på loppis! När de såg den tänkte de genast på mig, deras underbaraste dotter som är den allra trevligaste man kan tänka sig. Så de köpte hatten för hela hundra kronor!!!!

Hatten kom i hattlåda. Oerhört praktiskt och snällt!

Inuti hatten är det läder och en fin rosett, eftersom det är en riktig hatt med riktiga hattbehör.

I hattlådan finns det en hattlåda till, som inte är gjord av papp riktigt men inuti den liger vad jag tror är en avsliten insida av själva hatten. Den har tillhört Arvid Andersson tydligen, han måste varit en trevlig prick när det begav sig. Fast han hade lite litet huvud dock, det var synd.

Det häftigaste är att en gammal Mariestadstidningen från 1955 ligger inknölad däri! Det står om massa knäppa grejer som var aktuella i bygden på den tiden. Stört att det hände så mycket här då jämfört med nu, men det är väl inte förvånande direkt.

Vem vill liksom inte ta med dig sin fru och gå på högermöte i Lyrestad?

Samkväm <3
Jo, såhär ser hatten ut på.


Ja, visst är det underbart att leva.

Angående håret, så har jag inte kvar det längre. Men sådär såg det ut för några timmar sen, innan jag föll för min pappas elakheter och duschade bort lockarna. Pappa har mobbat mig hela dagen för han tyckte jag såg ut som något amerikanskt eller mammigt. Jag vet att han bara är avundsjuk för att han inte har något eget hår, men jag blev ändå väldigt ledsen när han mobbades sådär :( hela dagen :( Han pekade på mig och skrattade och hade roliga ögon så att jag förstod att han var elak fast det inte hördes. MEN JAG SÅG ATT HAN VAR OND I ÖGONEN!!!!!

Nu har jag i alla fall rakt och platt och snäll hår igen, som det anstår en flicka i min ålder. Jag föreslår att pappa följer mitt exempel och gör vad som anstår en man i hans ålder, nämligen att kamma över flinten.

JUSTE PAPPA VAD SÄGER DU NU VA, UTHÄNGD I BLOGGEN! HA! hehe om du är ledsen kan du ringa GRIS, gubbarnas rätt i samhället..........
tack för hatten förresten

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så oerhört, oerhört snygg du är! Jag vill vara din kompis! Lockarna är för övrigt helt fabulösa. Och hatten.

2011-02-14 @ 23:55:23
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Camilla

uuuh. dör.

Har alltid velat ha en vacker stormhatt/cylinderhatt och så kommer du här och har fyndat en med en hel livshistoria för en hundralapp ): Livet är bra orättvist alltså.

2011-02-15 @ 09:04:24
URL: http://cargohold.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

hahah!



jag tycker det ser asbra ut!!

2011-02-15 @ 11:13:22
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: amalia

men va din blogg är braaaa ibland!!!

2011-02-15 @ 22:19:58
URL: http://ayh.blogg.se/
Postat av: Angelique

jag gillar verkligen!

2011-02-18 @ 18:51:45
URL: http://angeliquejohner.se
Postat av: ebba

aaahhhh så fager du är!!!

2011-02-27 @ 23:52:18
URL: http://rostich.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0