la roue de la fortune

Hejdå 15-årspresent. Hejdå min spiralvridne vän. Hejdå du som funnits på min vinterhalsduk, i min sommarhatt och över mina handleder i snart 2 år. Farväl, du har så lite kvar att ge, du är förbrukad, begagnad, använd, det är dags att lämna plats för nya bekantskaper. FARVÄL OH MIN ÄLSKADE

Och HEY, min nya bitch!



ÅÅÅÅHHHHH DARLING!!!! Du är nyhetens behag, du är min framtid, du är mitt nu, du är luften jag andas, du är det som gör syret värt att mättas, du är som socker på min tunga och kyssar på min hals.

Att man kan känna så mycket för en parfym. Men det är verkligen en stor grej, att byta doft. Först har man gått till parfymbutiken minst hundra gånger och provtagit på en liten sticka och haft i handväskan, sen har man testat att ta lite på handleden, om man testat flera har man tagit en på ovansidan också, kanske tom så det kommit på jackan och det luktat massa olika parfymer överallt så att katterna nyser när man kommer hem, sedan har man kanske bestämt sig för en doft, och man testar den också hundra gånger till tills man till slut köper den egentligen ganska jättedyra, tunga flaskan i fin fin kartong och öppnar en svart räfflad kork och sprutar för första gången ur sin alldeles egna flaska.

LIVET HAR SINA GODA STUNDER!

Kommentarer

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0