förra veckans kulinariska upplevelser

Innan jag börjar berätta om vad jag genom rubriken berättat att jag tänker berätta om, tänker jag börja med att presentera mig! Jag heter Freja! FREJA!

OKEJ SÅ NU SKA JAG KOMMA TILL SAKEN





Kulinariska upplevelser! För er mindre bildade som inte vet vad kulinarisk upplevelse innebär (jag vet vilka ni är) tänker jag med en bild förklara det hela:


Ett tydligt exempel på vad som verkar vara en GOD kulinarisk upplevelse. Lite ost, lite korv, lite fin extra virgin olivolja, lite fina gröna blad, ett glas vin..ja, det ser helt klart delikatessartat ut. Nu ska jag berätta om några av mina egna kulinariska upplevelser från förra veckan. Jag börjar med de som ligger allra längst tillbaka i tiden, SKOLMATEN.


Ett exempel på en inte lika god kulinarisk upplevelse. Jag kan lika gärna lägga upp en bild till på skolmaten.

Okej, en bild till.

Oj förlåt, jag hoppas verkligen inte att ni satt och tänkte på mat eller liknande, i så fall ber jag så hemskt mycket om ursäkt! IN YOUR FACE MATHAMUCKAS (och så är jag en själv)

Det var den kulinariska upplevelsen nummer 1!!!! Alltid lika underbar. Nu kommer nummer 2, så gör er beredda.

2.



Det här mina vänner, är vad jag kallar för en riktig solskenshistoria! När min familj och jag i söndags var på utflykt stannade vi till på ett så kallat EKO-CAFÉ, i hellekis, och åt grillade mackor! När jag säger att allt var eko, så menar jag det, och alla era fördomar ni någonsin haft om eko stämde där inne. Självklart var alla väggar vita, självklart sålde de rättvisemärkta sockar av bambu (vaddå stjäla pandamaten eller???), självklart fanns där förkläden i linne med kattapplikationer på, och självklart var de naturfärgade hemma i en stor träbalja med kokade björklöv elelr liknande. Det satt också inplastade A4:or med Gandhi-citat på de vitlaserade träpanelerna, det fanns en fontän och ... ja ni fattar grejen. Jo, de sålde surdegsbröd också.

Hur som helst var mackorna jättegoda, om än bisarra! Varför fick man syrad vitkål och pongobönor i en burk till? Och nån flummig senapsdressing med miljoner olika örter att hälla på de torkade äppelringarna? Ja just det, eftersom det var eko.

Ni minns kanske att jag lite längre upp i denna text skrev "min familj och jag". Eftersom de flesta känner till att vi är sex till antalet i min familj, och den uppmärksamme bara ser tre tallrikar på bilden; ska jag förklara det hela. Vi var bara tre som åt, eftersom ett syskon var i Oslo, ett annat syskon var i Afrika och då är det inte jättekonstigt att de inte närvarade. Att det tredje sykonet däremot, min lillebror, inte var med beror på att han då bilden togs satt i bilen och tjurade över att han inte fick spela x-box. Jag tillägger: han är 15 år, inte 6. MEN SÅNT ÄR LIVET HEHEH

NUMMER 3.


SMOOTHIE. Åh min älskade smoothie. Jag älskar smoothie! Fast det är roligare att säga småttie. Det brukar jag göra. Den här smoothien, som jag gjorde i .. söndags också faktiskt, var extra god vill jag minnas. Nu ska jag berätta vad jag hade i den.
  • En halv honungsmelon
  • 4 psysalisbär
  • Clementin
  • Frysta jordgubbar
  • Fryst mango
  • Banan!!!
Så gott. Jag vill förresten tillägga, att jag inte äter smoothisar för att jag är bloggare (då hade jag snarare ätit macarons dagarna i ända) utan jag äter smoothisar för att det är NICE.

Nu är det nummer 4.


Allvarligt talat, finns det något godare? Jag hittade några sådana här i kylskåpet häromdagen och åt upp dem direkt. Pappa blev ganska arg eftersom han köpt dem "för att han åt såna när han var liten". Men jag åt också såna när jag var liten. Därför förtjänar jag dem mest. Det bästa med barnyoghurtar är att om man inte omskakar dem så ligger det en hinna med extratjock yoghurt på plasten när man öppnar burken. Den näst bästa med barnyoghurt är att det inte är några bitar i, så man inte behöver tugga annat än för skojs skull. Sen är det bra också att de är så små, för då orkar man äta flera stycken jättesnabbt.

Det var nog det jag ville få sagt angående mina kulinariska upplevelser förra veckan.

Nej vänta! Eftersom jag älskar mig själv så mycket måste jag på något sätt få in en bild på mig själv i detta inlägg. Det är ju inte så svårt, när jag tänker efter, att hitta en kulinarisk koppling mellan mig och temat för dagen. Det är ju bara att säga att jag är så söt att man vill äta upp mig <3



Pusshej kamrater!



Kommentarer
Postat av: Kajsa Magdalena

Småttie! Jag är inte ensam om att tycka det är ett bättre ord! Småttie!

2010-11-04 @ 22:37:14
URL: http://kajsamagdalena.blogspot.com
Postat av: Blomflicka.

åh! jag älskar det sättet du skriver på! HEJ

2010-11-04 @ 23:17:09
URL: http://blomflicka.blogg.se/
Postat av: Lisa

naaaaaaaaaaaaw så sött du skriver! jättefint inlägg! PUSS! :* HEJ!

2010-11-05 @ 00:51:08
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

haha, älskar din blogg! och nu blev jag sjukt sugen på smoothie. för det emsta brukar jag köra med vanlijyoghurt, banan, blåbär o hallon. men det här måste jag ju prova!



(jag käkade alltif yoggi när jag var liten. godast!!)

2010-11-05 @ 10:20:49
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser alltid framför mig hur du småfnissar lite åt dig själv när du skriver dina inlägg. <3 förövrigt är du en rätt fin tjej och så

2010-11-07 @ 13:53:24
URL: http://amaliafelixa.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0