seven to heaven

Tjäna Moses. Eller tjena mors om man hellre vill säga det. Jag har blivit UTMANAD av Candy att berätta 7 saker om mig själv. (shit jag borde skapa en kategori för bara listor av olika slag..)

1. Jag är scout. Inte speciellt aktiv eftersom min lokala kår lades ner då vi bara var 4 stycken scouter och två ledare.. synd tycker jag, men jag går fortfarande på sommarläger och det är det allra bästa med scouting. Dock saknar jag helghajkerna inkluderat att vandra i ändlösa skogar, sova i vindskydd med rök från brasan som blåser in och skavsår från kängorna. Det är något alldeles speciellt.

2.
Häromdagen upptäckte jag att man kunde ändra sin muspekare till en drake. Så nu har jag en liten gul drake omrkingvandrandes på min skärm. Jag försökte printscreena för att visa på bloggen men tydligen så tas musen bort från bilder. Och man kan inte fota heller för bilden blir superrandig.

3. När jag gick i trean var mina favoritband The Knife och Jens Lekman. Min storasyster skolade mig väl.

4. Min allra allra första kyss fick jag av en tjej. Man vet aldrig vad som händer på ett scoutmöte är min kommentar.

5.
Jag har läst alla Harry Potter-böckerna kanske sju gånger. Vissa fler gånger, andra färre. Jag kallar det för sysslolöshet förvandlad till något vackert.

6. Den vitsigaste jag vet är mig själv. Om någon säger att "min fot har somnat" svarar jag "väck den då", om någon säger att den inte har någon täckning med mobilen säger jag "rita en då", om någon säger att den har ont i benet säger jag, "ja men tänk på mig då, jag har inte ens något ben. Jag har proteser! Hur tror du det känns? VAVA?!?!". Det är mina standards. Annars är jag väldigt vitsig i vanliga fall också. I allmänhet bara sådär.

7. En gång när jag var liten fick jag en fax i hufvudet. Faxen var högst upp på ett skåp och jag hängde i dörren på skåpet tills det ramlade och faxen föll ner över mig. Sen dess har hufvudet varit synonymt med faxen för mig. Jag har aldrig hufvudvärk, jag har ont i faxen. Och ibland när jag sitter ner hör jag hur någon plötsligt börjar skrika om "vad fan har du gjort med huvet?!?!", då har de fått syn på mitt några centimeter långa hårlösa ärr jag har djupt begravet i hårbottnen.

Jag glömde att utmana någon tyvärr.

Kommentarer
Postat av: emma

svar: åh det låter bra du! kram.

2010-03-07 @ 20:15:40
URL: http://ohsweetheart.blogg.se/
Postat av: Moa

1, 4 och 5 är samma för mig :) Fast min scoutkår finns fortfarande kvar... Men jag är inte så aktiv längre... Lite synd...

2010-03-07 @ 20:45:40
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Candy

Intressant med lite fakta om dig. Jag tycker att det är jättehäftigt att du är scout! Det är så sällan man hör om människor som är det. Kanske var det vanligare förr. Jag vet inte, men fint och häftigt är det i alla fall.



Angående humorn- är det inte det som kallas för pappahumor har jag för mig? ;)

2010-03-08 @ 11:59:40
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Isabelle

sv: äntligen har jag hittat någon annan som inte tycker om semlor! ;)



roligt lista det där! du skriver mkt fint :)

2010-03-08 @ 18:02:09
URL: http://isobelskareng.blogg.se/
Postat av: Lisa



3. När jag gick i trean var mina favoritband The Knife och Jens Lekman. Min storasyster skolade mig väl. sååååå himla fint ju!

2010-03-09 @ 00:39:18
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag bara tycker DETSAMMA!

Du är så himla bäst och jag vill vara din kompis.

2010-03-10 @ 00:07:22
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: elin marnfeldt

du skriver liksom hufvudet.. inte huvudet. så intressant, och speciellt. Nu kollar jag på tv. HEHEHEHEHE :D

2010-03-10 @ 17:46:06
URL: http://marnfeldt.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0