ASSÅ SERIÖST JAG HATAR HÅR

Det är kanske det jobbigaste som finns. Så fint och så fult och man vet aldrig hur man vill ha det. Ibland vill jag ha det såhär:



Och ibland såhär:



Ibland vill jag ha tillbaka min blonda bob. Fast den såg oftast ganska töntig ut men ibland var den rufsig.



Ibland vill jag ha blond page med hellugg igen! Som i början av nian



Eller som när jag var ett litet gulligt barn.



Och ibland vill jag ha långt hår men...jag vill samtidigt inte ha bruna fläckar i ansiktet.



Det jobbigaste är när man inser att man vill ha sitt hår som det var för bara någon månad sen. Då förstår man att man gjort fel val i livet. Eller om man vill ha sitt hår osm det var igår! Då har man kanske bara en bad hair-day, eller så råkade man klippa det åt helvete fel. Men jag blir aldrig nöjd med mitt hår oavsett. När jag har långt vill jag ha kort och när det är kort vill jag ha långt. Om det är ljust vill jag ha det mörkt och tvärtom. Därför har jag bestämt att aldrig mera klippa det i en cpfrisyr och aldrig mera färga det. För mitt hår är så.. förstört. Stackars freja och henens hår. Sönderblonderat färgat mörkt igen och fram och tillbaka hela tiden. Jag har rött och svart och brunt och gyllenbrunt och blont och silver och askblont. SÅ VÄRT HATAR MITT HÅRRRRRRRR

(förresten, i bara december såg det ut såhär efter att jag gått till frisören. Det var jättefint och sen tvättade jag det och jag kunde liksom aldrig föna luggen så att det sål sådär perfekt igen. Sablars frisör som bara..fönar fint.)




bajs.

Kommentarer
Postat av: m

men! tänk också på hur lyckligt lottad du är som passar i alla de där olika färgerna och frisyrerna. om man ändå hade kunnat det, det hade varit nåt det :)

2010-03-04 @ 23:15:34
Postat av: Lisa

Du är skitsnygg i ditt hår som du har nu,men det där med frisyrer och hår är svårt, det varierar ju typ från dag till dag, men just nu vill jag ha det som det är!

2010-03-05 @ 00:12:17
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

fyfan vad jag känner likadant!! jag har också kort hår och ibland så funderar man vafan klippte jag av det för? och nästa dag tänker man, äh varför ska jag ha långt hår som i stort sätt alla andra har? man är fan aldrig nöjd, och man ändrar sig verkligen varje dag

2010-03-06 @ 18:46:57
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Clarisse

Jag håller helt med dig.

Jag har skiftat frisyrer och hårfärger genom åren något så extremt, och hela tiden älskat det men samtidigt ångrat det lite grand så att hjärtat gråter. Är nu äntligen nöjd med min frisyr, det röda håret och sådär, önskar bara att det kunde bli längre framtill så blir allt bra, men det tar ju sådan tid;P

2010-03-07 @ 13:27:15
URL: http://clarisse-aea-beatrix.devote.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0