5 snälla youtube-tips

Jag har i flera år försökt erövra internet. Det har varit helt fruktlöst kan jag berätta för er. För varje dag hittar man någonting man aldrig skulle kunnat tänka sig ens fanns. På youtube t.ex.. Ständigt nya videoklipp att fascineras av. Och klippen finns överallt. Länkade från youtube till folks bloggar och diverse andra sidor. Lite fascinerande på ett sätt. Eller på många sätt. Varje gång jag ser ett klipp, eller hör en låt, trycker jag på "favourite", så att det hamnar i min favoritlista och sen glömmer jag bort det hela bara för att återupptäcka det efter några dagar. Asbra. Och nu har jag tittar lite i min lista och kommit fram till att jag måste dela med mig av dessa upptäckter! Så här kommer 5 stycken.

Nr. 1




Låten "Nicest Things" av Kate Nash, fast en animerad version. Dödsfin tycker jag. Den här videon hittade jag hos Hanna


Nr. 2



Som några av er mest trogna läsare av denna blogg, eller sådana som känner mig i verkligheten vet, är jag kanske det största fanet av Skins på hela jorden. Nej förresten. Men jag älskar Skins. Och ibland när jag är ute på tuben söker jag på "hot emo guys kissing". Där hittar man de nicegaste filmerna. Om man bortser från emo - så är det här klippet en sådan fantastisk kombo av killar + skins + rygg i motljus så att det helt enkelt är perfekt. Älskar det.

Nr. 3



En video när en av mina favoritbloggare Flora gör bollar på huvudet. En simpel och söt video som egentligen är helt meningslös men ändå så trevlig att titta på. Och hon är så dubbelgullig när hon ler lite då och då.

Nr. 4




Anledningar till att se denna video: 1. Den är på franska, 2. Den är svartvit, 3. Hon är dödsvacker, 4. Han är dundersöt när han till slut säger till sin spegelbild .. ja vad säger han? Titta på videon så får ni se. Jag minns itne var jag hittade klippet, men om någon annan sett den någonstans så säg var, är ni snälla.

Nr. 5





Det här klippet är så himla mäktigt. Det är en liten bit ur den japanska skräckfilmen Suicide Club. Är inte säker på varför jag fascineras så himla mycket av det här. Jag antar att jag är lika sjuk i huvudet som människor säger. När jag har tid ska jag se hela filmen, den verkar köttig. Dock vill jag säga att om jag hade klippt den här filmen, skulle jag inte försökt mig på någon halvslak specialeffekt där man ser ketchup som sprutas upp på fönsterrutorna. Om ni tittar så förstår ni vad jag menar. Annat störande är textningen med comic sans. Jag blir nästan räddare för det teckensnittet än vad själva klippet går ut på, så mycket hatar jag comic sans.


Enjoy watching, om ni orkar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, finhetsexplosion! Tack för att jag blev nämnd, dessutom.

Videon med hårbollarna var bedårande. Vilket leende!

2010-03-07 @ 16:53:04
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Flora

<3

2010-03-07 @ 17:09:24
URL: http://florasblogg.se
Postat av: Flora

okej, ett hjärta räcker inte. jag blev så himla glad.

du får några fler:



<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2010-03-07 @ 17:11:05
URL: http://florasblogg.se
Postat av: Rosita

Skins videon <3

Jag hade en lite crush på "Maxxie" då jag precis hade börjat kolla på Skins.

Å jag minns att jag gillade den scenen redan från första början.



Har du btw fått till det där med fjärde säsongen?

2010-03-07 @ 19:25:03
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: Julia

Kate Nash videon är så otroligt söt, kolla på videon http://www.youtube.com/watch?v=nwHYmZWcuKo också, så söt.

2010-03-07 @ 19:57:43
URL: http://disarmmynightmares.blogg.se/
Postat av: ClaraSmiles

Suicide Club is a f***ing great movie!

2010-03-10 @ 04:27:56
URL: http://clarasmiles.wordpress.com/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0