låtar som jag tänkte att jag ville lyssna på den 15 juni

make gif

Svårare än så är det inte. Jag gick helt enkelt omkring och tänkte på dessa låtar på denna spellista under den dagen. Kanske för att de spelades helt slumpartat när jag tryckte på slumpa-låtknappen på mp3:n, eller för att jag råkade hitta den i någons finaste spotifylista, eller för att jag nynnade på den när jag satt ute i solen och målade krukor. Kanske för för att en melodi som påminde om just en av dessa låtar tycktes plinkas fram när jag kastade grus på vår stenlagna gång i trädgården. Eller för att någon hade pratat om låten på någon hemmafest någon gång. För att jag tänkte på den gången jag hånglade till just den refrängen. Eller bara för att titeln tände en liten lampa i mitt huvud när jag hörde den. Om något helt annat.

Japp, de låtarna plockade jag allt ihop som i en liten midnattsblå sidenask och pressade in i min finaste animation ovan. Så klicka på den och försök luska ut mitt liv, om du kan.






Kommentarer
Postat av: Hoppitösan

åh, finaste, käraste håkan.

2010-06-19 @ 02:23:21
URL: http://blomflicka.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0