hur man gör för att slippa deppa sönder en kväll i tusen små skärvor

Ni vet sådana där kvällar
som inte gör mycket mer ljud ifrån sig än tangenternas knapprande och tånaglarnas brus
skärande mp3filer
ibland VILL MAN INTE VILL MAN INTE VÄGRAR MAN ATT VARA DÄR
men något segt jävla klister håller lekamen kvar vid ingenting
vid obildningens käftar och sorgsamhetens andedräkt andas fast en tills ingentings hjärta förbannat och febrilt pulserar mot oläkt kött

för att man är så ENSAM OKEJ

så vad man kan göra åt det

är

mitt recept på KONSTGJORD GLÄDJE

för vad ska man hämta den äkta känslan från om det inte finns en plastkänsla där att kopiera från? och vad är glädje egentligen förutom hormoner och syre och feromoner

nu ska jag berätta

FÖRBEREDELSER:

Det vackraste silkestyg att slingra sig kring dina vader, det mjukaste bomull eller det som ligger närmast i högen på golvet
eller ingenting alls

solglasögon för att ingen ska se om du riktar ögonen mot molnen
mot asfalten
eller inåt i huvudet

se till att dina vänner har samma mobiloperatör som du
så att ni kan samtala utan besvärliga räkningar i efterhand
eller ta med ipoden
något bara
för att fylla öronen

snöra ihop fötterna i någon form av sko
något med sula
eller använd din egen att gå på istället

SJÄLVA MOMENTET
:

för att det här ska fungera behövs utomhusluft
det räcker inte att du öppnar fönstret eller går ut på balkongen
det räcker inte att se röken virvla mot de sista solstrålarna eller hur utandingsluften blir ett med kvällsdimman
sålänge du inte ser det

utanför huset, lägenheten, HEMMET !!!!







ut i skogen
ut i vädret
på gatan
på trottoaren
varsomhelst

låt endorfinshormoner ersätta pubertetshormoner

GÖR NÅGOT FÖRBJUDET
klätta över ett stängsel. över taggtråd. gå över en åker. in på förbjudet område. kissa på en parkering. sparka sönder en soptunna. döda en insekt. spotta på en bil. gå igenom en lycklig familjs trädgård.

höj volymen tills dina trumhinnor spricker och krackelerar och så att kanske några ord gror längs din hörselgång och kanske att någonting tränger igenom DET JÄVLA MÖRKRET OCH KRYPER TILL EN HARMONIBOLL MELLAN HJÄRNSLANGARNA. SPRÄNG DITT HUVUD

SKRIK SÅ ATT BLODÅDRORNA BLIR FRAMTRÄDANDE PÅ HALSEN

sjung
sjung med i alla låtar du kan

spring så att mjölksyran fräter sönder alla tankar förutom överlevnad

töm.hjärnan.på.oväsentligheter.släng.ut.ALLT.JÄVLA.BULLSHIT.


ibland är det det enda som funkar.

sen när man kommit hem från sin ångestrunda kan man tex dricka en kopp te eller ta en banan. ringa en kompis eller göra 100 situps på golvet eller klappa sin katt. ladda upp bilder på facebook eller tänka på flera killar samtidigt. det är lite lättare med svett i hårfästet, sönderskavda muskelfibrer och andan i halsen.

EFTERORD:

Jag vill tacka min familj, mina katter och mina färgglada strumpor. Ett särskilt tack till mina vänner, musiken och mensskydd. HORMONER, FUCK U och tacka vet jag mina förfäder för trevliga traditioner såom SILL OCH POTATIS. FÖR DET TYCKER JAG ÄR HEMSKT GOTT. Jag vill tacka min impulskontroll även om den sviker mig ibland, mina klasskamrater för att ni är lojala och snygga killar och tjejer för att ni håller min fitta våt.

Oj. Vulgärt värre! Nu ska jag genast sluta skriva innan jag förlorar mig i obsceniteter.

Kommentarer
Postat av: emma

åh, hahah. Det där var nog ett av de finaste tipsen jag fått!

Din blogg är förresten helt underbar :)

2010-06-21 @ 09:49:58
URL: http://lillasvarts.blogg.se/
Postat av: lucke

najs blogg du! :P

2010-06-21 @ 10:42:17
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: decibel

hahaha, du skriver jävligt bra! kvinna!

2010-06-21 @ 13:18:06
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: zusanna

sv: på allvar?? :O jag hatar den... ser hemsk ut. måste spara ut till snedlugg

2010-06-22 @ 00:18:29
URL: http://zusannas.blogg.se/
Postat av: Katti

så så så så jävla bra! haha tack för dessa tips! så himla originellt och bra skrivet. love.

2010-07-13 @ 03:10:29
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0