RUBRIKEN SOM STOD FÖRE DEN LÄNGSTA ONÖDIGASTE TEXTEN SOM FANNS INNAN JORDEN EXPLODERADE AV BOKSTÄVER





Idag har jag slagit in paket. Fantastiskt.pimp myspace

Nu ska jag berätta om min dag. Den började med ett intressant uppvaknande i form av att radion gick på samtidigt som min mobil började ringa samtidigt som det blåste så mycket i mitt rum att gardinerna flög omkring i hela rummet och framförallt i mitt ansikte. Hela ögonblicket fyllde mig med livslust, så mycket livslust att ajg bestämde mig för att inte vara förkyld längre och gå upp ur sängen som en ny person. Jag avgjorde att mitt halsont var inbillning, min hufvudvärk var pga av kaffebrist och att min nästäppa var påhittad. Helt enkelt, jag friskförklarade mig själv och reste mig upp, bara för att falla ihop på en hög av golvet av mensvärk.

Ni förstår min bitterhet. Efter att ha varit helt invalidiserad i en vecka pga sjukdom och sen äntligen bli frisk BARA FÖR ATT ISTÄLLET FÅ NÅGON JÄVLA HORMONRUBBNING????

Alltså. Jag låg i en smärtohög på golvet och tyckte väldigt synd om mig själv. Min livskraft jag känt för bara några sekunder sedan, var bortblåst och ersatt med kvinnobesvär. Till råga på allt var mitt hår nytvättat, så när jag till slut reste mig igen och såg mig i spegeln tittade en jävligt slickad katt tillbaka på mig. En äcklig katt med len lugg åt fel håll, oplattade, nybadade kindlockar och några konstiag fjongar som stod ut i nacken, PLUS att min nytvättade frisyr är helt platt på hjässan! Summa sumarum, jag såg sinnessjuk ut.

Förstår inte heller när jag började få lockigt hår vid tinningarna. Om jag låter det växa några centimeter till kommer jag se ut som en ortodox jude! Plus att mina ögonbryn grott igen under sommarlovet! Varför skulle jag hålla dem i trim när jag ändå bara är hemma och har feber? Eller sa jag dem? Jag menade det! Förstår ni att jag har sådana besvär med ögonbrynet att jag måste dela det? I TRE DELAR? Hehe skoja, två delar såklart.

Nu har jag inte berättat klart om min dag. Nu har jag berättat klart om mitt uppvaknande. Trots att dagen började förfärligt dåligt tänkte jag inte låta det knäcka mig. Jag gör som Grynet och TAR INGEN SKIT! INTE ENS FRÅN SPEGELN! Jag bestämde mig för att jag är en PIGG, STARK OCH SJÄLVSTÄNDIG KVINNA och orkade till och med göra en smoothie till frukost. Och rostade bröd. Och malde massa svartpeppar att ha på brödet. Det var gott, och jag var mätt. En timma senare åt jag middag. Varför går mina föräldrar upp halv sex på morgonen? Vill de vara middagshungriga innan lunch redan? Vill de bryta normen? Vill de vara brytare av en helt vettig tradition och äta middag på förmiddagen istället för vid middagstid!?!?!?? Ja, de vill de uppenbarligen. Så jag åt middag till brunch och klockan två, efter timmar av hårt abete, åt jag pizza. Massa pizza. Sedan arbetade jag ännu hårdare till klockan 4.

För vid klockan 4 just, tog jag alla mina finaste papper, tyger, snören, pärlor, pälsbitar, kartonger, pysselsaker helt enkelt, och slog mig ner får att slå in presenter. Som alltid när jag gör det, hamnade jag i trans och nästa gång jag såg på klockan var den 6. Och där satt jag med fyra fantastiska paket! Det är nog det enda jag egentligen är bra på här i världen. Slå in paket och och dra bort fästingar från mina katter. De är antagligen mina kall. Jag borde viga mitt liv åt det! Inte förrän alla paket är inslagna och alla fästingar bortplockade kan jag dö i frid! Nu är klockan 9 och jag minns inte alls vad jag har gjort de senaste 3 timmarna, så jag antar att jag suttit vid datorn. Glamouröst.


Kommentarer
Postat av: camilla Andersson

DANKE! :D

2010-07-15 @ 22:34:17
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: camilla Andersson

måste bara säga att jag älskar rubriken också!

2010-07-15 @ 22:34:53
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Isssa:)

AAAAAAAH!! Varför har jag aldrig besökt din blogg tidigare???, UNDERBAR!

2010-07-16 @ 14:48:23
URL: http://kattissa.blogg.se/
Postat av: sofie

sv: tar det som att du gillar den? ;D jag gillar den med! ^^ och vilken fin blogg du har!

2010-07-16 @ 17:19:44
URL: http://intebarasofie.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0