JA DET ÄR NORMALT ATT FOTA SIG SJÄLV I GRÖNSAKSDISKEN PÅ COOP.



Hej mina vänner. Och mina ovänner. Och alla som jag inte ens känner till, och hej till de som jag kanske är bekant med. Hej de som bara råkat snubbla över min blogg, och hej till mina stalkers. Hej ALLA.

Idag har varit en trevlig dag. Jag minns inget särskilt från den, det innebär antagligen att det inte heller hände något särskilt, men det gör ingenting för man behöver inte heller alltid göra något särskilt. Jag har bara gjort vardagliga saker som att
  • äta kokt ägg till frukost
  • dricka kaffe
  • läsa franska högst upp i en vinglig byggnadsställning
  • skala räkor
  • städa mitt rum
  • och handtvättat mina finaste polyestershorts, som blir smutsiga så fort man sätter sig ner. Till och med om man sätter sig på ett vitt lakan blir de smutsiga! Och de repas sönder i röven också om man råkar placera sig på något som inte är gjort av silke. Därför har jag tvätatt de med tvål och vatten idag, låtit de torka och sen sprayat på hårspray! Funkar det till strumpbyxor ska det väl funka för shorts också, resonerade freja och kliade sig förnöjt på hakan.

ellen<3
Något som kanske inte är så vardagligt är att ellen och jag börjat planera lite smått inför emmaboda. Vi har lite olika idéer gällande det tält vi ska köpa på ö&b. T.ex. funderar vi på att gräva en fritzlkällare under tältet att gömma släktingar i, eller kanske ha kökstält och vara sanna kvinnor! Eller varför inte ha "det litterära tältet" och ha böcker därinne, och även en skrivarstuga och människor som sitter och läser tillsammans. I så fall ska vi spraya Strindberg-citat på tältduken. Men antagligen kommer det inte bli så, eftersom vi inte orkar släpa på böcker ända till Småland, utan vi gör helt enkelt som vi brukar och går efter mottot: öl, kiss och orakade ben. Alltså ska vi dricka öl, kissa och inte raka benen. Det skulle kännas tryggt! Vi har även tänkt på vad vi ska äta. Kräm! Det är gott. Jag hittade även lite rotmos i skafferiet som jag tror jag får ta med. Men t9 sa till ellen att jag hittade rotmos i skadefriet. Det går ju också förstås.

Förresten känner jag mig så lycklig. Imorgon ska mamma och jag till Skövde och handla. Antagligen kommer min lillebror följa med också, men det är smällar man får ta. Vi ska köpa en ny sovsäck. En sommarsäck! Den jag har nu har ganska låg komforttemperatur och tar upp åp tok för mycket plats i min ändå väldigt stora 75-litersryggsäck. Så jag ska köpa mig en ny en, en mindre, svalare, finare, nyare!!!! JAAAA KONSUMERAAA<3<3<3 MM, såna konsumtioner är den bästa sortens. Att köpa nya vandrarkängor, tillbehör till trangiakök, tält, liggunderlag, intressanta tändare, spillfria kåsor, värmepåsar, sporks, vattentäta tändsticksaskar, regnöverdrag till ryggsäck, fottejp, fiffiga vattenflaskanordningar man kan fästa på ryggsäcken, vacuumpåsar, fickknivar, tändplån, söljor, ihopvikbara sittdynor, mygghattar,  coola underställ och andra saker som är nödvändiga i naturen får mitt hjärta att sjunga scoutsången flerstämmigt! Ah, sann lycka är vad det är! En vända inne på naturkompaniet och jag befinner mig i trans och har en köplusta som nästan är omöjlig att tygla.

Hoho. Godnatt people!

Kommentarer
Postat av: Jasmin

himmel vilken fin blogg du har. helt underbar. och detta inlägg är så mysigt fin

2010-07-19 @ 23:12:38
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: Lisa

aaah, vad fint rum!

2010-07-20 @ 00:16:28
URL: http://outtaline.blogg.se/
Postat av: amanda

awesome första bild, det är coolt att fota sig själv i grönsaksdisken på coop!

2010-08-07 @ 18:59:35
URL: http://baptism.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0