dagen himlen sprack upp och lämnade mig leende




(idag)
  • har jag mest låtit åskvindarna virvla in genom fönstret i mitt rum som jag sitter vid och blåsa ur all sjukdomsluft,
  • hört den blanda sig med radiobrus två minuter och en blixts elavbrott bort,
  • sett hur strömmen kommit tillbaka och letat efterthe notebook men hittade bara gamla skivor inuti ett hemmatejpat papperskuvert med fyrans handstil på: skivor.
  • jag har försökt mig på att mörda illasinnade flugor som känns som kattungesnosar på benen och fötterna och armarna och överallt.
  • fascinerats över färgen på mitt snor
  • sett katter som undflyr regnet och haglet under ett stort träd
  • febrat sönder under ett badlakan ute på en pir och svalkat bort sjukdomskänslan med sjövatten
  • gråtit över vår ohållbara situation
  • läst "hundra år av ensamhet" och antecknat ord därifrån som berör mig
  • lyssnat på patti smith
  • funderat på varför scissor sisters valt ett robert mapplethorpfotografi som omslag till singeln "fire with fire" (den gör sig itne förtjänt av det.)
  • jämfört do you trust your friends med set yourself on fire och kommit fram till att jag tycker bättre om den förstnämnda.
  • tagit på mig en fin vit klänning som jag bara kan ha hemma eftersom den visar mina underkläder för allmänheten annars,
  • tänkt på att jag var också konstigast i min särklass.
  • läst i en bok på franska
bortsett från att jag egentligen inte har gjort något nyttigt och att hälften av det gjorde jag igår natt efter kl. 12 (alltså tekniskt sett idag men ändå igår enligt min kroppsklocka) var det en ganska produktiv dag. den känns fridfull, snäll och harmonisk. visserligen har jag inte gjort någon glad, förutom wancetti när jag gav honom kattmat, men. jag är sjuk och är i min fulla rätt till isolering.

Kommentarer
Postat av: evelina

svar: jo, så är det väl kanske. tack för de fina orden.

2010-07-13 @ 20:53:11
URL: http://taktensompuls.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0