scenhäng



I år har jag hängt på många scener utan att kunna fotografera det pga brist på kamera. I själva verket har jagnästan aldrig med mig kameran någonstans, men ibland har jag det och då är det ju helfestligt att kunna visa upp lite här på min finaste blogg. Det här var den första bilden jag tog på vårt glada picknickgäng under scenhäng!


Det här var visserligen inte andra bilden jag tog men det är uppenbarligen den andra jag lägger upp!



I sann niotillfemgårpåfest-anda lägger jag upp en bild på himlen eftersom den var så hemskt flott!



På väggarna ser vi hur en eller flera konstnärer låtit fantasin flöda och genom det förmedla sitt fantastiska budskap till oss, vilket vi naturligtvis tog till oss och började med ens tänka "peace, love and understanding" och leta efter roliga svampar.



Linn och Stina hade köpt ett helt paket toapapper att använda vid ev. (ofta förekommande) toalettbesök (på en stackars oskyldig lekplats.. :( ) Det var lambi kids edition! Hemskt fint mönster..!



Sen cyklade (??) linn och Källis iväg för att handla familjepizza! Tyvärr inte någon intressant smakkombination värd Sandra Beijers smaklökar (som tex jordärtskocka och annat stenhårt hon ibland har på sina flotta pizzafester..) UTAN; VEZUVIO!!!! (stavas det så? jag vet inte, jag har aldrig behövt skriva det förut, än mindre behövt säga förutom i sammanhanget "pizzor jag helst vill undvika äta pga dräggstämpel")



Familjepizzeväntaraktivitet; fläta varandras hår <3 söta.



Familjepizzeväntaraktivitet nr 2; leka "frejasergladut-leken"



Familjepizzeväntaraktivitet 3; undvika kameran..



*steker i väntan på pizzan*



Som alla förstår var det nu lite för mörkt för att kunna fota utan blixt. Mn jag festade till bilderna lite genom lång slutartid och häftiga lampor va! Så det blev coola streck och ljuseffekter på picsen va!



Skåda! Strimlad fläsk! Ost! Flöt! Men var tvungen att äta för att jag var hungrig, samt det är fult att inte falla för grupptrycket, det har min mamma sagt. Därför tvingade jag i mig plågat griskött från danmark med den glädje man endast ser i ett barns ögon som nyss fått en kinaproducerad leksak.



Ja ser ni hur såsen droppar...mmmmmmmm...........



Alla barnen njöt förutom Peter som inte vet vad han heter.  (och tydligen åt ostfralla..????? QUE???)



Hehe ja här har vi en som njöt av såsen..och nu njuter vi av bilden..vilket producerar mer "sås" åh vilket vackert och obscent kretslopp!



Till en riktigt salt pizza krävs det ju att man hämtar lite saft att kyla strupen med! Eller bränna! Förutom i Frejas fall, för jag fick tacka vänligt och bestämt nej till alkoholen med orden: Nej tack, jag kör. Vilket faktiskt var sant, jag hade tagit moppen till knarkarskogen! Det tog nästan en timme på min gamle puttrarmoppe, men det var fett värt det assåw. !



Apelsinjuice



Som sagt, fantastisk himmel!!!!



Vill säga förlåt till charlotte för att jag lade ut en retard-bild på henne för konstens skull.



*Tittar intresserat*



Vi åt snören, tänka sig. Jag knöt så många knutar att jag slog knut på hjärnslangarna, sen var jag tvungen att äta upp alltihop fastän det inte var gott längre.



Jag var söt och tog en bild på mig själv eftersom jag var den enda utrustad med kamera....................................................................................................................................................dotdotdot



Sen myste vi. Och efter det myste vi så mycket att jag inte ens hade med mig kameran. SÅ mysigt var det. Åh va mysigt.

Vid sådana tillfällen kan man fundera på meningen med livet.

Efteråt sov jag hemma hos Charlotte. Då behövde jag inte fundera längre, eftersom allting känns så enkelt och meningsfullt men samtidigt så enkelt och underbart när man är med Charlotte. Vi vaknade alldeles för sent på morgonen, så sent att det inte ens var morgon. Hon gick upp, började med frukosten medan jag drog mig lite i vår säng. Efter en stund gick jag ser och stekte ägg samtidigt som hon mixade ihop all frukt hon kudne hitta till den godaste smoothisen. Sedan åt vi tillsammans i harmoni och kärlek. Då var det puss på livet, puss puss puss. På vägen hem blåste min moppe nästan bort i vinden, men jag höll mig på ågot sätt kvar på vägen genom att spänna blicken i överkörda djur. Jag kom hem klippte diverse olika gräsmattor i sammanlagt 3 timmar, åt middag och nu har jg gjort inget särskilt jättelänge. Ingen idé att gå och lägga sig heller, jag är alldeles för pigg. Men jag har ju iaf Charlott epå msn att språka med, hon borde ju vara ungefär lika somnlös som jag. Men på er alla andra, godnatt så länge.






Kommentarer
Postat av: Rosita

Vad fin hörru

2010-08-16 @ 16:23:42
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: Lotta

ser mysigt ut

2010-08-16 @ 20:00:13
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: anonym

vad i helvete konsten kan skita på sig ! :D och inte mer intereserat än du när du får syn på din BICEPS ! HA :D

2010-08-19 @ 22:49:08
Postat av: wendela

så fint så

2010-08-23 @ 17:12:40
URL: http://almostpretty.devote.se
Postat av: Anna

åh så underbart ni ser ut att hja haft det :D

2010-08-24 @ 21:02:22
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: anna

fint

2010-08-28 @ 12:28:26
URL: http://oohyeah.webblogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0