såhär ser jag ut när jag chillar




Här ser ni en för stunden lycklig Freja. På en trappa vid kanalen inte långt från Järntorget, med en latte på steget över det jag sitter på och ytterligare några steg upp min bror och syster. Här ser ni helt enkelt hur jag chillar järnet.

Vilket jag inte gjorde idag. Efter skolan gick nämligen några vackra klasskamrater och jag och TRÄNADE!!! Visst låter det osannolikt? Det är knappt så att jag tror på det själv ärligt talat. Sen när går jag, den lataste bruden i huset och tränar frivilligt? Sen idag tydligen. Det ska bli spännande. Att se om det händer något alltså. Jag har aldrig helhjärtat trott på träning faktiskt. Det är svårt att tänka sig, att det faktiskt gör någon skillnad om man går och pumpar på gymmet någon gång då och då. Förutom när det gäller bodybuilders, för det gör ju uppenbarligen skillnad på dem. Men jag tänker att de går väl ändå och tränar varenda dag? Det gör inte jag. Jag går bara och tränar på en fredag efter skolan. Än så länge.

Tänkte ironiskt skriva att jag peppar inför beach 2010. Sen kom jag på att det var inte ironiskt alls. Det är nämligen helt sant.

Nej förresten. Anledningen till att jag tränar är att efter att man rört på sig blir man faktiskt ganska glad + man får lättare att fokusera. Som den sanna naturvetare jag är, tänker jag ju självklart alltså i första hand hur ett löpband kan hjälpa mig skriva bättre på proven. Att man dessutom får snygg kropp, är ju bara en trevlig biverkning.


Kommentarer
Postat av: maja

jag gillar att kika in på in bloggdå och då. den är fin den.

2010-04-12 @ 18:07:24
URL: http://majvors.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0