haltande texter jag snörar ihop



Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta om. Här på bloggen, som på något sätt antas representera mitt liv. Har kommit fram till att mitt liv är inte tillräckligt spännande för att skriva en blogg om. Det händer inte så mycket. Brukar inte göra heller. Kommer inte göra på ett tag. För två år sen exakt hade jag höstlov. Pluggade till ett särdeles stort historieprov. Nu har jag höstlov, försöker att inte ha ångest över diverse läxor. Om två år, kommer jag likförbannat också ha höstlov, fast med ännu mera att ha ångest över.

Vem är jag? Jag är en normal konstig människa som gillar att bada för att alla ljud hörs så avlägset under vattenytan. Trångsynta personer utan plats för avvikande varelser i sin värld tycker inte om mig, per definition. Ibland förvanldas jag till en clown för vanliga dödliga förstår inte var jag får alla mina skämt ifrån. Ibland trivs jag med att kunna sitta och roa människor, få vara i centrum och på något sätt se ner på de runt omkring mig för att de inte kan komma på något bättre själva utan måste använda mig för att se saker annorlunda, eller bara utnyttja mina ord för att få sig ett gott skratt och kunna säga att fan va störd och sjukt rolig hon är den där Freja.

Och denna människa, alltså jag, ska på något sätt skriva denna blogg, i jakt på bekräftelse, titta vad jag gör med alla ord, vad jag förvandlar dem till. Tycker ni om det? Vill ni ha mer? Jag fixar det på några minuter.

Jag skulle kunna skriva mer om mina senaste konsumtioner. Eller mina skönhetstips. Men jag känner att jag kan lite förmycket om smink, hår och sånt där överhuvudtaget för att jag inte ska kalla mig själv för ytlig, så däröfr låter jag det vara lite grann. Så att inte det avslöjas här för alla cybermänniskor (läsare) att i verkligheten är jag inte så jävla häftig, spirituell eller djup utan bara jävligt duktig på att låtsas saker, och förvandla mitt utseende till någonting någon kanske tycker om. För det har jag läst i en tidning. Hur man gör alltså. Jag vet exakt, vilka produkter som är de bästa budgetalternativen, vilka ögonskuggor man ska lägga var för att framhäva vissa drag, vissa färger, till och med vilket konsistens det ska vara på skuggan beroende på hur åldrar huden är. Men det säger jag inte högt.

Kommentarer
Postat av: carita

sv: tack tack så mycket!

2009-10-27 @ 23:23:37
URL: http://caritamaria.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fantastisk bild och fin text. Jag tycker att du verkar vara precis en sådan man vill vara vän med.



sv: Men gosh, LYSER DET I MÖRKRET? Jag har spenderat för lite tid i mörkret med min klasskamrat, haha. ;) Självlysande dildo, hihi.

2009-10-27 @ 23:23:48
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: anna

tack så jätte mycket! Utan dem skulle jag inte vara någonting, haha!



jag har skummat igenom din blogg lite och gillar den. Tror den skall läggas till på listan, så att säga. Den sticker liksom ut.

2009-10-28 @ 00:35:38
URL: http://screwmyhazel.blogg.se/
Postat av: lisa

Åh. Så himla bra skrivit.

2009-10-28 @ 01:32:55
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Rebecka (ny bloggadress)

Vilket liv som helst kan verka spännande bara man väljer rätt vinkel. Och jag är så jäkla nyfiken på människor och hur de tänker och vad de gör om dagarna så hela blogg-grejen är hur passande som helst för mig. Och så gillar jag hur du skriver.

2009-10-28 @ 10:30:50
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: cecilia

Klart man vill veta, klart man vill läsa. Du är riktigt bra på det här. Jag har lagt till din blogg på favoriter, du verkar vara en bra blogg. En som sticker ut. Jag har liksom bara 3 saker på favoriter. Tycker också om att bada.

2009-10-28 @ 17:02:03
Postat av: Niki

jag känenr som du, när det gäller att skriva om sitt liv, att det inte känsn så intressant så jag har bara slutat skriva, men det tycker jag absolut inte du ska för jag gillar din blogg och att läsa det du skriver, oavsett vad du skriver om.

2009-10-28 @ 18:46:37
URL: http://nikizekaj.blgospot.com
Postat av: Marit

SV: Takk!:)

2009-10-29 @ 12:20:10
URL: http://maritfoto.devote.se
Postat av: alice

snygg

2009-11-02 @ 00:37:35
URL: http://morninghollow.blogg.se/
Postat av: Emma

Du ska veta en sak.

När jag börjat läsa något du har skrivit så kan jag inte sluta, dina ord fångar mig helt.

Och ingen människa är egentligen så tuff, så spännande eller så djup som man tror. Eller ja, det är vad jag tror i alla fall, jag kan inte svära på mitt liv att det är sant, men möjligtvis på min stortå.

2009-11-02 @ 08:27:23
URL: http://eqologisk.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0