dygn(ÄNTLIGEN HÖSTLOV!!!)







Jag gillar att våldgästa folk och stjäla deras mat och tid. Igår gick Lotti och jag på café. Vår smala budget tillåter inte så mycket utgifter, vilket resulterade i att vi köpte varmt vatten och gömde oss i ett hörn, långt bort från personalens hökblickar och smög ner egna tepåsar hemifrån i våra koppar. Innan vi gick skrev jag ett meddelande på en servett: Tack för att vi fick köpa varmt vatten för 5 kr/koppen. Ni måste gått med brakförlust!

Vi blev stoppade av en polis för att vi cyklade på fel ställe med en lite för gammal människa (jag) i bak på pakethållaren. Fick ingen böter, för farbror polis var snäll. Funderade på att köpa honom något gott på ica. De bjöd på pizza och tomatmarmelad därinne, så jag utnyttjade dem lite grann också. Köpte en dammsugare för 9.90, bara för att upptäcka att jag tycker ju inte ens om marsipan.

Sen hoppade vi upp på cykeln igen och försvann hem till Elin, hon bjöd på mackor och turkisk youghurt med honung. Bussen hem till Angelica, åt upp resterna av hennes pizza. Tur att man har kompisar med mat säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Häromdagen smugglade jag med mig kanelbullar in på ett café så att jag kunde bjuda mina klasskompisar.

2009-10-24 @ 21:14:52
URL: http://stormsteg.blogspot.com

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0