Even if I close my eyes

Jag ska avslöja för er att jag är inte en av alla dessa människor som sitter i små hörn och diskuterar låttexter. Hur djupa de är, vad de betyder för dem, vilket vackert budskap de har osv.

Jag är mer typen som tänker ahh skönt beat man! Jag hör knappt texterna alls och hoppar glatt vidare i min lilla luddiga värld utan komplicerade verser hit och dit. Det vore säkert trevligt om jag hade kunnat få in lite av de där vackra lyrikerna i huvudet, men det går bara inte.

Men vissa låtar, vissa texter, går fan rakt in i hjärtat. Bara några få ord för att beskriva så komplexa saker som känslor, stämningar mellan människor, hur regnet luktar och hur solsken ser ut på natten.

Några av dessa låtar har jag gjort en liten spellista av. Och en väldigt smakfull (gräslig) och stilren (hemsk) liten bild och ett vackert (pretto)namn till. Lyssna och njut (njutnjut).




Kommentarer
Postat av: Fredrika

Du har rätt so far, jag bor i Skåne. I lund närmare bestämt. jag går i 9:an, alltså är jag 15. född 94.



positivnörd - haha! tjusigt ord, jag kan nog säga att jag är positivnörd, iaf idag - jag snabblade på ett klassiskt bananskal-sätt framför hela mitt stadium. men jag bara skrattade åt det. det måste ju ha sett hur kul som helst ut för dem andra!



någonting annat trevligt som hände idag var att jag firade 6 månader med min pojkvän. sånt är mysigt.



hände dig någonting trevligt idag?

2009-10-06 @ 18:27:59
URL: http://bleeckershome.blogspot.com
Postat av: Cicci

Åh tack!

Jag är inte ensam med att ha denna uppfattning om musiken!

Vad skönt det känns.

2009-10-06 @ 19:20:46
URL: http://myggsvamp.devote.se

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0