en annan bra grej!!

är ett par skor jag hittade på halva priset häromdagen! Jag hade inga pengar men kom fram till att det inte gjorde så mycket. Det är inte ofta man hittar ett par bra skor som är bra som till och med ens mamma tycker är bra. Så min snälla syster Malena gav mig skorna i present! Då blev jag glad. Hon i butiken sa att det var ju jättebra att trots att de var på rea så är de faktiskt ett säkert kort i vår också! Det var ju tur, sa jag, eftersom jag nog inte hade köpt dem om de varit otrendiga..

Kanske försäkrade hon mig om det för att hon trodde jag var intresserad av mode eller något. Jag såg inte ens så fashionabel ut, jag hade träningsbyxor och massa knöliga tröjor under min jacka som inte går att stänga för att dragkedjan är trasig. Inte trasig på det där färdigköpta, fashion-goth-sättet som modebloggare har utan på det "hej jag råkade trampa på min jacka samtidigt som jag åkte rutschkana så dragkedjan gick sönder"-sättet.

Så hon kanske sa det för att hon tyckte jag var för trend-omedveten! Så hon ville ge mig en liten knuff ut i modevärlden genom att säga de magiska orden som uppmuntrade mig till ökat modeintresse. Hon tänkte kanske: "Den där tjejen har potential. Hon kanske kan bli något. En dag kanske hon handlar på Gina Tricot som jag. Jag rekommenderar henne de här trendiga skorna. Åh, dagens goda gärning." 

Eller gjorde hon det helt utan någon tanke bakom, så som det ofta är när man säger sådana saker. Antar jag. Såhär ser de ut hur som helst:


Världens trendigaste träklack.

Världens trendigaste foder!

Världens trendigaste sula!

Jag är på det hela taget nöjd. Nu återstår frågan om jag ska ha på mig dem imorgon, om det är dags för deras jungfrufärd. Nja. Njaaaa. Heheh nja.

Bilderna har jag tagit förresten med det finaste objektivet jag vet, som jag fick av pappa, vilket jag nämnt i tidigare inlägg...har förresten under de senaste dagarna här på bloggen helt och hållet råkat avslöja att jag är bortskämd. Bara massa presenter hit och dit. Men det är inte alltid så! Och jag brukar inte få julklappar så det jämnar ut sig över åren. Säg inget till någon. Hejdå!!!!!!! (betalar faktiskt fritidskortet själv) (och bio) (och kaffe i skolan) (och alla mina kläder förutom när jag får en present) (hejdå igen)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, du är så himla bra. Textmässigt helt underbar. Osvosvosv. Snygga skor!

2011-02-16 @ 09:39:51
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: josefinemattsson:**

snygg blogg!

2011-02-16 @ 10:07:47
URL: http://jjosefinemattsson.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hej!:)

jag har 2 tävlingar i bloggen, en där du kan vinna tandblekning från easewhite och en där du kan vinna en snygg bikini/monokini från fashionbox.se!

om du är nyfiken kandu kika bloggen:)



ha en fin dag!

2011-02-16 @ 10:48:33
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Camilla

"Världens trendigaste foder!" Hahaha. Undebrart.



Gillar detta. Skarpt.

2011-02-16 @ 10:54:12
URL: http://cargohold.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

FAN VAD SNYGGA!

2011-02-16 @ 11:48:29
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: mrs fanny von vesterlund

dom där skorna kommer lämna riktigt fashionabla spår i snön.



(svar) det har du rätt i, det har jag faktiskt inte ens tänkt på.

2011-02-19 @ 14:17:01
URL: http://incorrectscenario.wordpress.com

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0