valborg alltså


Om man söker på valborg på google, kommer denna ganska otippade bild upp

Igår kväll firade jag valborg. Jag tror inte att jag har gjort det förut, så det var spännande. Saker jag funderade på innan valborg var: Om det var valborg för att kungen fyller år, eller om kungen fyllde år för att det var valborg, eller om kungens mamma bara råkade klämma ut en man med tunn hårväxt och dyslexi en valborgsmässoafton för 64 år sedan.
Senare under dagen förhörde jag mig om saken och fick sluta mig till det sistnämnda. En annan spännade sak jag funderade på var om valborg är överskattat, eller inte. Jag är osäker på varför man firar valborg, men jag antar att det är för att hylla våren eller liknande. På så sätt är det en vacker tanke och verkligen någonting att fira. Därför bestämde jag mig för att strunta i om valborg är bra eller dåligt eftersom jag gillar våren, jag gillar stora eldar och jag gillar att festa. Vad kan gå fel?

ungefär såhär såg jag ut igår kväll när jag kissade på en åker. Bortsett från att jag antagligen hade ett ganska fånigt uttryck i ansiktet som betydde "åh vad jag är nöjd nu".

Förutom att nästan allt gick fel innan det roliga ens börjat, gick allt bra. Jag hade roligt, jag gjorde så att alla andra hade roligt åt mig (det är min specialkvalité, jag är superb på att roa människor, oavsett min promillehalt är jag alltid det.), jag lärde känna nya människor (till och med från andra länder!), såg två vårbrasor tändas samt slapp gå någonting eftersom jag mestadels drog nytta av andras pakethållare. Då är jag nöjd. Bara jag slipper använda fötterna för att ha roligt. Fast det var ju inte sant alls, för ibland när jag dansar rör jag på fötterna, och det är ju roligt. Så vi stryker det där sista. Men bara mentalt, det kan få stå kvar i verkligheten för att ni ska ha något att läsa om.

Bilden hittade jag på google när jag sökte på "fulla ungdomar"

Jag undrar om jag borde berätta några smaskiga historier jag har på lager från igår. För i min stad, som i alla andra städer, finns det ofta smaskiga historier att berätta efter alkoholens inverkan. Om någon säger nej tack till flaskan kan man berätta en smaskig historia om det också förresten. Det finns alltid någon smaskig historia!

Dock tror jag inte att jag ska berätta någonting om vad jag EGENTLIGEN gjorde igår kväll. Det räcker att jag pratar om saken rent allmänt då jag värnar om mitt och för guds skull andras privatliv. Men jag kan avslöja att jag var så jävla punk. Tuffast av ALLA i hela Mariestad.

Idag har jag ätit sallad, sockermunkar och en macka till frukost. Eftersom jag inte var hemma kunmde jag inte äta mitt vanliga 7 minuters-kokta ägg, min nyfixade smoothie och mina två fullkornmackor med smör, ost och gurka. Det var lite distraherande men jag funderar på att äta det till kvällsmat istället. Det vore ganska kul. Att äta frukost till kvällsmat. Som Michael Cera gör i Juno! Hans mamma säger att han gillar det i varje fall, så jag litar på henne.

På vårmarknaden köpte min mamma munkar. Det var gott men jag mådde jättedåligt efteråt. Inte mentalt, eftersom jag inte har minsta tillstymmelse till ätstörning. Jag är alldeles för nöjd med mig själv för det. Jag är min favoritmänniska i hela världen <3 fast samtidigt den människa jag stör mig på mest, men det är inte speciellt konstigt med tanke på att jag måste umgås med mig själv JÄMT! Då är det lätt hänt att jag stör mig på mina irriterande små egenheter och brister i mitt beteende mot djur och natur.

Jag älskar att prata om mig själv. Kanske är jag lite full fortfarande.


Såhär känner jag mig just nu.

Kommentarer
Postat av: Linnea

åh vilket underbart inlägg!

jag måste hålla med om att du är bra på att roa folk, iallafall mig!

2010-05-01 @ 18:48:20
URL: http://mutantbebis.blogg.se/
Postat av: Candy

från början firade man valborg för att hylla våren, typ. det var en hednisk högtid. men de kristna tyckte att det var för syndigt det sättet som man firade det på, och eftersom en dam vid namn valborg drog runt i tyskland för att försöka göra tyskarna kristna vid samma tillfälle, började man att fira valborg på ett kristet vis & förbjöd det hedniska firandet av valborg. man startade stora typ motaktionsgrupper mot folk som man ansåg vara häxor. valborg skulle skydda folket från onda andar och häxkonster. när hon senare dog var folket så hjärntvättat att det trodde att hennes död hade med häxor att göra. därför började man att bränna "häxor" på bål och praktisera massmord i ett stort antal europeiska länder. idag firar vi valborg till minnet av denna vidriga människa och hennes vidriga påverkan på samhället, men det är få som har en aning om det. jag firar inte eftersom jag inte vill sälla mig till den skaran obildade människor som har noll koll & de kristna som vill fira minnet av puckovalborg.

2010-05-01 @ 18:52:18
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: maja.

haha roligt inlägg.

2010-05-01 @ 18:53:02
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Candy

ska tillägga dock att det finns de som firar på annat sätt, new age-människor har en annan syn på valborg och skiljer sig från de som firar valborg på "vanligt sätt". wiccaner firar betaine.

2010-05-01 @ 18:54:57
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Blomflicka

gud, du skriver så roligt, eller kanske fel ord, men fint liksom :)

2010-05-01 @ 23:05:58
URL: http://blomflicka.blogg.se/
Postat av: Rosita

Haha så jävla underbart!

2010-05-02 @ 14:21:09
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

hahahh (Y)

2010-05-03 @ 11:19:47
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fin andra bild!

2010-05-06 @ 08:47:31
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Tell me:

Mr/Mrs..?
Remember me, please.

Mail (our secret):

My home:

Note:

Trackback
RSS 2.0